První dojmy: Peugeot 5008

Photo 19.04.17 11 56 06Peugeot 5008 byl v minulé generaci klasickým MPV jako z učebnice. Doba se však mění a co nemá dnes nálepku „SUV“, nemá ani zákazníky. Peugeot proto v rámci svojí SUV-ofenzivy předělal model 5008 k nepoznání, postavil jej na platformu EMP2 a dodal typické hranaté tvary, po kterých dnešní zákazníci prahnou.

Ani přerod na SUV ovšem neznamená, že by 5008 ztratila něco ze své vpravdě výborné praktičnosti. Nový vůz je s rozvorem 2840 mm na špici svojí kategorie a zároveň je tato hodnota o 165 mm vyšší, než v případě menšího modelu 3008, se kterým sdílí platformu. Nechybí samozřejmě sedm míst k sezení, přitom ale ani 780 litrů zavazadelníku při standardním postavení pěti sedadel.

Photo 19.04.17 11 58 13 (1)Už z prvního setkání si odnáším také velmi dobrý dojem z interiéru. Materiály jsou nadstandardně kvalitní a zejména pěkně působí dekory, které mohou nabírat podoby nelakovaného dřeva nebo být potaženy látkou. Své kouzlo má i rozložení interiéru i-Cockpit, zahrnující zvýšený displej přístrojové desky (klasické budíky už se nekonají ani u nejnižších výbav), malý volant nebo středový tunel otevřený směrem k řidiči. Poslední plus musím udělit ještě „klavírovým“ tlačítkům v chromovém designu, která vypadají vskutku skvěle.

Nabídka motorizací začíná u tříválcových benzínových jednotek 1.2 PureTech o výkonu 130 koní, případně u slabšího dieselového agregátu 1.6 BlueHDi o výkonu 120 koní. Kdo touží po vyšším výkonu, může sáhnout ještě po výkonnějším benzínovém čtyřválci 1.6 THP o výkonu 165 koní, nebo po dieselovém dvoulitru 2.0 BlueHDi o výkonu 150 koní. Všechny motory jsou párovány výhradně s pohonem předních kol a buď se šestistupňovým manuálem, či s automatickou převodovkou.

Photo 19.04.17 10 21 11 (1)Trochu samostatnou kategorií je nakonec i verze GT, která obdržela silnější diesel 2.0 BlueHDI o výkonu 180 koní a automatickou převodovku. Právě tuto variantu jsem vyzkoušel i já při první krátké projížďce. Ačkoliv testovací podmínky nebyly právě nejideálnější, je dopředu jasné, že dvoulitrový naftový agregát funguje u 5008 jako ideální společník.

Motor je kultivovaný, slušně táhne už z nízkých otáček a dobře si rozumí s převodovkou. Podvozek jsem v rámci krátkého testování vyzkoušel pouze po městě, kde se jevil jako sympaticky pohodlný, nebýt drobně hlučnější zadní nápravy, která je v zájmu prostornosti interiéru pouze jednoduchá. S pořádnými jízdními dojmy musím počkat až do plnohodnotného testu, který se uskuteční brzy.

Photo 19.04.17 12 00 18Co se cen týče, nejlevnější 5008 s výbavou Access, základním motorem 1.2 PureTech a manuální převodovkou vychází na 545 000 korun. Už v základu je ovšem k mání celá řada prvků výbavy. Za svoje peníze dostanete například zmíněný digitální přístrojový štít, tempomat, rozpoznávání dopravního značení, manuální klimatizaci nebo LED denní svícení. První cena za naftový motor 1.6 BlueHDi je se stejnou výbavou stanovena na 605 000 korun a kdo zatouží po špičkově vybavené verzi GT, zaplatí 930 000 korun.

Nezařazené