Floridský tuner postavil GT3 RS, od které Porsche dalo ruce pryč

Svět supersportovních aut stále zrychluje, což má za následek používání stále modernějších technologií. Porsche se při vývoji současné 911 GT3 RS rozhodlo zahodit manuál a do vozu namontovat moderní dvouspojkovou převodovku PDK. Možnost manuální skříně přesto stále existuje, jen ne oficiálně.

Neobvyklou cestou se vydala společnost BGB Motorsports, jež sídlí na Floridě a své služby zaměřuje na majitele stuttgartských sportovních vozů. Jejich poslední počin je obdivuhodná přestavba, jejímž výsledkem je historicky první GT3 RS generace 991 s manuální převodovkou. Základem projektu se stalo kupé v odstínu Lava Orange, na jehož tachometru svítí hodnota 900 najetých mil (1448 kilometrů).

Moderní dvouspojková převodovka uvolnila své místo šestistupňovému manuálu, který pochází z omezené sběratelské varianty 911 R. Ta je taktéž nositelem pětisetkoňového čtyřlitrového plochého šestiválce. Samotná převodovka vyšla na přibližně 500 000 korun a musela být doplněna třemi pedály, volantem bez pádel řazení spolu s přístrojovým štítem bez indikace zvoleného automatického režimu řazení. Vše tak působí dokonale čistým dojmem, jako z továrny.

Kromě odvážné přestavby bylo manuální RS upraveno sportovními katalyzátory a byl odstraněn středový výfukový tlumič. A na kolik celá taková sranda vyšla? Výsledný účet se vyšplhal až na 45 000 amerických dolarů, v přepočtu přibližně jeden milion korun.