BMW upraví M3/M4, aby splnily budoucí emisní předpisy

Vývoj nových aut jde ruku v ruce s novými emisními předpisy. Mnohdy jsou ekologické normy natolik nesmyslně nastavené, že musí inženýři automobilek volit zoufalá řešení, aby je dokázali naplnit. BMW se postupně připravuje na příchod budoucích limitů, které nahradí normu EURO 6, a muselo zvolit poněkud netradiční cestu.

Nejnovější modifikace vozů se týká sportovně laděných modelů, konkrétně kupé/kabrioletu M4 a sedanu M3. Tato vysoce výkonná auta byla v rámci svého vývoje vybavena mnoha exotickými prvky, mezi které patří například hnací hřídel z uhlíkových vláken. Ten snižuje celkovou hmotnost hnacího ústrojí, snižuje setrvačné síly a dopomáhá motoru ke snazším reakcím na žádosti řidiče skrz plynový pedál. Od listopadu 2017 se však v nových vozech objeví nově vyvinutý ocelový hřídel, který by dle slov tiskového oddělení automobilky neměl omezit výkonnostní parametry vozů. Pravda však může být někde jinde, fyziku obelhat nelze.

Důvodem této změny a zároveň i druhou vadou na kráse výše zmíněných modelů je filtr pevný částic, který se od vznětových motorů začíná pomalu přesouvat i k zážehovým agregátům. Ten by se měl objevit jen na některých trzích, takže zatím nelze určit, jestli jím budou vybaveny vozy na českém trhu. Nově montovaný filtr však bude vyžadovat nějaký prostor, což má za následek úpravu samotné podlahy karoserie a právě proto i montáž těžšího, ale tenčího ocelového kardanu.

Snaha o naplnění emisních limitů je samozřejmě chvályhodná. Pokud srovnáme auta vyráběná před dvaceti lety a dnes, musíme uznat, že jsou příjemnější pro naše dýchací cesty. Na druhou stranu, z pohledu automobilových nadšenců, musíme uznat, že normy stanovené Evropskou unií postupně zabíjí auta, která máme fakt rádi.



Odpovědět

Váš email nebude uveřejněn.

Můžete použít tyto HTML tagy a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>