Honda Civic dostane nový diesel

Honda Civic desáté generace je již nějaký ten pátek na trhu a japonská automobilka se rozhodla pro rozšíření nabídky motorizací. Nově představená jednotka by měla zaujmout potenciální zákazníky, kteří dávají přednost vznětovým motorům z důvodu jejich nižší spotřeby. Zdá se, že konec nafty je zatím v nedohlednu.

Nově představeným agregátem je výrazně přepracovaný 1,6-litrový diesel i-DTEC, od kterého si automobilka slibuje vysokou účinnost. Cílem inženýrů bylo navrhnout takový agregát, který bude podávat skvělé výkony a zároveň bude úsporný v reálném světě. Motor je tvořen hliníkovým blokem válců se sníženým třením, který je vybaven odolnými písty ze slitiny chromu a molybdenu. Směs, která je tvořena přímým vstřikováním Bosch, do spalovacích prostorů žene malé turbodmychadlo. Vylepšení se dočkal i výfukový systém.

Spotřeba paliva nového motoru byla měřena dle nové normy WLTP, která vstupuje v platnost v letošním roce. Nový standard, který využívá data nasbíraná po celém světě, by měl přiblížit spotřebu paliva reálným podmínkám. Vznětový Civic dle nových měření dosahuje spotřeby paliva 3,7 l/100km.

Vznětový agregát bude montován na výrobní lince v britském Swindonu a bude k dispozici pro obě karosářské varianty dostupné na našem trhu. Do nabídky by měl vstoupit v březnu příštího roku.