První dojmy: Opel Insignia Sports Tourer

Po liftbacku Grand Sport, přichází druhá generace Insignie od Opelu také jako kombík Sports Tourer. Ten je na našem trhu tradičně žádanou komoditou, a proto jsem neodolal možnosti svézt se s ním při první možné příležitosti. Jak tedy dlouhá Insignia jezdí, kolik stojí, ale hlavně a především – jak moc je praktická?

Po praktické stránce si Insignia jako kombi samozřejmě polepšila, nicméně papírově není rozdíl až tak zásadní. Zatímco liftback Grand Sport uveze v základním postavení sedadel 490 litrů zavazadel, Sports Tourer se pyšní hodnotou 520 litrů, což není na první pohled nijak významný nárůst. Jenže potom je tu lepší přístup skrze velké víko, prakticky neexistující nákladová hrana nebo velmi šikovná posuvná přepážka, umístěná v kolejničkách na dně kufru.

Velké víko umí být navíc ovládáno elektricky a stačí jen přijít a „kopnout“ nohou pod nárazník, aby se daly páté dveře do pohybu. Sklopí-li se druhá řada sedadel, rozšíří se prostor pro zavazadla na 1665 litrů, což už je oproti Grand Sportu rozdíl plných 225 litrů. Kombi navíc nabídne dvoumetrovou ložnou plochu, takže v případě potřeby lze ve Sports Toureru třeba i přespat.

Co se týče kabiny pro pasažéry, je zde stejně místa jako v liftbacku, nicméně o hodně více místa v porovnání s předešlou generací. Čtyři vzrostlí dospěláci se vejdou bez sebemenšího problému a každý si najde dost místa pro nohy i hlavu. Přední části navíc dominují špičková sedadla s ortopedickým certifikátem AGR, mající tak akorát tuhou výplň, příjemnou úroveň bočního vedení, dofukovací bočnice, stehenní opěrku a masážní funkci.

K první jízdě jsem zvolil rovnou tu nejvýkonnější motorizaci, jakou Opel do nové Insignie nabízí. Jedná se o přeplňovaný benzínový dvoulitr, podávající výkon 260 koní. Motor je spjat výhradně s osmistupňovou automatickou převodovkou a dále s pohonem všech kol. Ten ovšem není jen tak ledajaký. Na zadní kola se síla přenáší skrze dvojici elektronicky řízených spojek, takže přímá vazba mezi levým a pravým kolem vlastně neexistuje. Elektronika proto může velmi přesně rozhodnout, jaký točivý moment pošle na jaké kolo. Díky tomu umí pohonné ústrojí vektorovat točivý moment a potlačovat nedotáčivost.

Dvoulitr se pro účely Insignie jeví jako ideální volba. Motor je kultivovaný a má velkou sílu ve středních otáčkách. Převodovka řadí většinou hladce a logicky, ale zamrzí u ní pomalé reakce na plynový pedál, kdy ústrojí dlouze podřazuje předtím, než auto zabere.

Adaptivní podvozek FlexRide se řadí ke špičce v rámci třídy. Ve třech stupních nastavitelné zavěšení umí buď naprosto hladce žehlit nerovnosti v decentně houpavém režimu Tour, nebo naopak přitvrdit a hbitě projíždět zatáčky v tužším režimu Sport.

Co se cen týče, za kombi Sports Tourer je oproti liftbacku Grand Sport stanoven plošný příplatek 25 tisíc korun. To znamená, že základní verze kombíku může být vaše za 594 900 korun, a sice s motorizací 1.5 Turbo o výkonu 140 koní a manuální převodovkou. Už v této ceně je však obsažena velmi solidní výbava, čítající třeba LED denní svícení a LED zadní světla, rádio s dotykovým displejem a Bluetooth, tempomat, klimatizaci a další prvky. Pro vrcholnou motorizaci potom musíme sáhnout k výbavě Dynamic a takto nakonfigurovaná Insignia vyjde na 874 900 korun.