To je síla

Turistický midibus Isuzu Visigo dostal nový motor o výkonu 320 k a k tomu navrch nový měničový automat ZF Ecolife. A to vše za cenu původního Visiga.

Model Visigo představuje vrchol nabídky značky Isuzu, kterou u nás prodává a servisuje společnost Turancar. Jedná se o 9,5 m dlouhý, 2,45 m široký a 3,33 m vysoký zájezdový autobus s kapacitou až 39 cestujících.

Víc, než jen chiptuning

Visigo Hyper, jak se nová verze jmenuje, má v zádi stejný šestiválec Cummins 6,7 l jako dřív. Aby se však dostal na 235 kW/320 k a 1200 Nm, na to už nestačila jenom úprava softwaru. Motor dostal nové písty, vstřikovače, turbodmychadlo i vyšší kompresi. Zásadní posun k lepšímu představuje i použití klasického měničového šestistupňového automatu ZF Ecolife, který nahradil původní AS Tronic. A věřte, že změna je to opravdu zásadní. A to nejen v plynulosti rozjezdu, manévrování v nízkých rychlostech nebo rychlosti řazení, ale také tím, že ve 100 km/h točí motor na šestku 1500 otáček místo dřívějších 2100. A to i díky těžšímu stálému převodu, po kterém mohlo Isuzu díky silnějšímu motoru sáhnout.

Všichni jsou spokojeni

Jízda je nyní mnohem příjemnější, a to pro všechny. Řidič ocení větší sílu motoru a lepší dynamiku, cestující zase větší ticho dané nižšími otáčkami motoru a majitel nižší spotřebu. Převodovka Eco-life však měla zřejmě nastavený režim Eco, protože směrem nahoru řadila strašně brzo, klidně ještě před 1000 otáčkami. Jak mi ale po-tvrdil Viktor Wiesner z Turancar, zákazník si může nechat v servisu změnit strategii řazení. Vřele to doporučuji alespoň na Normal.

Překvapivě dospělý

Zájezdových autobusů s délkou do 9 m a kapacitou až 39 míst dnes moc nekoupíte. Třeba ve srovnání s menším modelem Novo vypadá Visigo dospěle jako zmenšený coach. Místa uvnitř mají pasažéři dost, nechybějí ani prostorné koše a nákladový prostor má slušný objem 5,5 m3. Jako řidič jsem si ale trochu déle hledal optimální a pohodlnou pozici za volantem, jeho věnec mi totiž po-řád zakrýval část rychloměru. Také ovládání tempomatu bych měl raději buď na volantu, nebo poblíž něho, tlačítko je totiž vlevo pod oknem, takže nejde ovládat moc za jízdy.

Drží pod čtyři

Přestože zákazník nyní získá s Visigo Hyper silnější motor a nový automat, Turancar ho zatím prodává za stejnou cenu jako předchůdce. Tedy za 3 780 000 Kč a tuto cenu chce i udržet. Testovaný bus měl navíc jenom dřevěnou podlahu, metalízu a tažné zařízení. To vše v součtu za 3000 eur. Mimochodem testovaný kousek si našel zákazníka na Czechbusu.

Text: Michal Štengl, foto: autor



Odpovědět

Váš email nebude uveřejněn.

Můžete použít tyto HTML tagy a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>