Porsche představilo Cayenne GTS 2015

Cayenne GTS 2Ještě před jeho debutem na auto show v Los Angeles, představilo Porsche dva nové Cayenne. Na jedné straně je to vstupní model s atmosférickým šestiválcem, na straně druhé potom nová verze sportovního GTS. Název GTS jde zpátky do minulosti k modelu 904 Carrera GTS a v tiskové zprávě se to sportovností jen hýří.

Zevnějšek vozu halí exteriérový sportovní paket, což znamená rozšířené blatníky, střešní spojler, dvacetipalcová kola a další prvky. Celé SUV sedí o více než dva centimetry níže k zemi díky sníženému odpružení. Na výběr jsou buďto standardní ocelové pružiny nebo vzduchové odpružení, oboje kombinované s Porsche Active Suspension Management. K zastavení slouží velké brzdy, vypůjčené z Cayenne Turbo.

Uvnitř vozu jsou sportovní sedadla v kombinaci kůži a Alcantary. Celý interiér dává náležitost ke GTS řádně najevo, takže kromě vyšitých log na několika místech, nalezneme ještě několik dalších znaků.

Hybnou silou je oproti předchozímu atmosférickému osmiválci menší, šestiválcový motor. Objem má 3.6 litru a je vybaven dvěma turbodmychadly, díky kterým disponuje výkonem 440 koní a točivým momentem 600 Nm. To je nárůst 20 koní a 85 Nm oproti předchozí pohonné jednotce. Z nuly na sto to zvládne za 5.1.

V úvodu jsem mluvil ještě o základním modelu, který se také dočkal obměny. I základní Cayenne dostal šestiválec 3.6, tentokrát ovšem s atmosférickým plněním. Jeho 300 koní je napojeno na novou osmistupňovou převodovku Tiptronic S a z nuly na sto rozhýbe Cayenne za 7.7.

Cena nového, vylepšeného Cayenne, startuje na částce 65 427 euro (1.7 milionu korun). Za Cayenne GTS si potom zaplatíme přinejmenším 98 152 euro (2.7 milionu korun).