Citroen hlásí konec hydropneumatického odpružení

Citroen C5Je tomu již dlouhých 60 let, co se na francouzském voze značky Citroen objevil vůbec poprvé hydropneumatický podvozek. Tehdejší vlajková loď v podobě modelu DS, přezývaná pro svoje vlastnosti „bohyně“ dala vzniknout nejen celé řadě luxusně pojatých Citroenů, ale ve výsledku i zcela nové samostatné značce DS.

Nyní však těmto technologicky fascinujícím a nebývale komfortním podvozkům zvoní hrana. Koncern PSA již delší dobu zápolí s finančními problémy a hledají se tak prvky, které budou muset z kola ven. Hydropneumatické odpružení, známé v moderním názvosloví u Citroenu jako Hydractive 3, je tak poměrně jasným kandidátem.

Zatímco dříve byl tento druh podvozku standardem u každého i menšího modelu, časy se mění a v současnosti je možné tento podvozek dostat jen jako příplatkový do modelu C5. Zde však tuto možnost před klasickými olejovými tlumiči zvolí jen málo zákazníků a náklady na výrobu a vývoj jsou tak vyšší, než předpokládaný výdělek. Je tak velmi pravděpodobné, že současná C5 bude úplně posledním vozem francouzského koncernu PSA, ve kterém si hydropneumatické odpružení budeme moci dopřát.

Otázkou je, co bude luxusní vozy, zejména potom myšleno samostatnou značku DS, podpírat nadále. Luxusní divize chce být v budoucnu špičkou v pohodlí, v této oblasti prý ale plánuje využít jinou, zatím neznámou technologii.