Mazda slaví 50 let od uvedení svého prvního Wankelu

Koncepce rotačního spalovacího motoru Felixe Wankela v minulosti zaujala řadu automobilek, které se snažily posunout její vývoj blíže běžnému využití. Nejvíce se k tomuto cíli přiblížila japonská Mazda, která tento typ motoru použila i v několika sportovních modelech, jež značku proslavily.

A nyní se značka rozhodla oslavit jedno výročí. Je to totiž přesně padesát let, co byla na trh uvedena první Mazda, pod jejíž kapotou se nacházel motor s rotačním pístem. Model Cosmo Sport, který se mimo Japonsko prodával pod názvem 110S, vznikl v 1 176 exemplářích a od té doby výrobní haly japonské automobilky opustilo téměř 2 miliony Wankelem poháněných vozů.

Fanoušci Mazdy a nadšenci obdivující malý motor, který je schopný dosáhnout velkého litrového výkonu i bez přeplňování, v posledních letech upírají zrak směrem k Japonsku a čekají na oficiální představení nástupce sportovního kupé RX-8, které bylo posledním vozem značky s rotačním motorem.  Poslední indicií byl koncept RX-Vision, který se světu ukázal na Tokyo Motor Show 2015. Od té doby bohužel není jasné, jestli se dostane do sériové podoby.

Podle posledních zpráv Mazda dosud nezastavila vývoj rotačního motoru, který by mohl nabídnout ještě mnoho.



Odpovědět

Váš email nebude uveřejněn.

Můžete použít tyto HTML tagy a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>