Audi pracuje na R8 s vidlicovým šestiválcem

Lidový supersport Audi R8 je kvůli svým dobrým parametrům za rozumné peníze oblíbený již od svého uvedení v roce 2007. V současné době se prodává už druhá generace, jejíž nabídku tvoří už jen atmosférický vidlicový desetiválec. V poslední době značka pracuje na nové variantě, která by mohla zamíchat nabídkou.

Chystanou jednotkou je 2,9-litrový vidlicový šestiválec, jehož konstrukce vychází z nového osmiválcového čtyřlitru. Ten VW Group původně navrhl pro aktuální Porsche Panamera Turbo. Dvakrát přeplňovaný agregát v současné době dosahuje maximálního výkonu 450 koní a u Audi je používán v modelech RS4 a RS5.

Základní desetiválcová varianta v současné době dosahuje maximálního výkonu 540 koní. Vyvíjený šestiválcový model by měl jet ve stopách bývalého osmiválce a mohl by ohrozit prodeje aktuálně nejlevnější R8, protože by měl dosahovat výkonu přes 500 koní a zároveň by měl být výrazně lehčí.

Je tedy jen otázkou času, kdy Audi představí nejnovější variantu R8 s motorem V6 twin-turbo, která by vlivem své hmotnosti mohla být obratnější a rychlejší v zatáčkách, než větší atmosférická motorizace.



Odpovědět

Váš email nebude uveřejněn.

Můžete použít tyto HTML tagy a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>