Polestar 1 oficiálně

Před čtyřmi lety Volvo navnadilo svět dobře vypadajícím konceptem čtyřmístného kupé, které se dnes oficiálně stává realitou. Polestar 1 sice nenese jméno švédské značky, ale je postavený na její platformě SPA a vychází z aktuální modelové série 90. Zajímá vás, co ukrývá skvěle vypadající novinka ve svém nitru?

Přibližně polovina použité techniky vychází z již zmíněné platformy PSA a zbytek vznikl spoluprací značek Polestar (dříve tuningová divize) a Volvo. Uvnitř auta, které není jen pouhou kupé variantou sedanu S90, se ukrývá hybridní hnací ústrojí generující maximální výkon 600 koní a točivý moment 1000 Nm. Jeho součástí je blíže nespecifikovaný balíček akumulátorů, za jehož pomoci Polestar 1 ujede až 150 kilometrů na čistě elektrický pohon. S touto hodnotou je Polestar 1 hybridem s nejdelším elektrickým dojezdem na světě. Slušného dojezdu bylo dosaženo i výrazným snížením hmotnosti, za nímž stojí použití celokarbonové karoserie.

Parametry vypovídající o dynamice zatím nejsou oznámeny. Ale pokud se podíváme na hybridní sedan S90 v nejvýkonnější specifikaci T8, jemuž sprint na stovku zabere 5,2 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 250 km/h, soudíme, že bude o 200 koní a 360 Nm silnější Polestar 1 výrazně svižnější.

Velkým rozhodnutím nově vzniklé automobilky je skutečnost, že se nové auto nebude prodávat běžným způsobem. Stylové kupé bude k dispozici pouze formou pronájmu, jenž se bude zřizovat prostřednictvím internetové aplikace Polestar. Případným zájemcům tím odpadá i starost s pravidelným servisem, který je součástí uzavřené nájemní smlouvy.

Výroba kupé Polestar 1 by měla být spuštěna v polovině roku 2019 v právě budované továrně v čínském Chengdu. Výrobní linka bude dokončena v letních měsících roku 2018 a kromě dnes představené novinky se v ní od roku 2019 bude vyrábět i Polestar 2, jenž se má stát konkurencí pro elektromobil Tesla Model 3.



Odpovědět

Váš email nebude uveřejněn.

Můžete použít tyto HTML tagy a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>