Škoda Auto se nerozšiřuje na americký trh

Tuzemské automobilce Škoda Auto se dlouhodobě daří. V evropských státech roste zájem o nové vozy značky, jejímž nejnovějším modelem je malé SUV Karoq. V posledních letech se světem šíří spekulace na téma, jakou cestou továrna rozšíří svůj trh. Často skloňovaný odhad se ale nakonec skutečností zatím nestane.

Mnozí se domnívali, že se Škoda Auto vydá do Spojených států amerických. Hlavním důvodem je současné zaměření na výrobu vozů kategorie SUV, která se již dlouhá desetiletí těší velké oblibě Američanů. Osobně si myslíme, že o velký Kodiaq by určitě zájem byl. Jedná se o povedené prostorné SUV, jenž se dá pořídit za podobné ceny, jaké stojí případná americká konkurence.

Dalším trhem škodovky se ale nakonec stane Indie. Samotný koncern Volkswagen v posledních letech podniká invazi do druhé nejlidnatější země na planetě a vytváří tak silnou konkurenci místnímu výrobci Tata Motors, s nímž se Volkswagenu nepodařilo uzavřít spolupráci. Pro tento trh se hodí i v současné době používaná platforma MQB A0. Moderní základ je vhodný pro konstrukci malých levných vozů a v současné době na něm již stojí například SEAT Ibiza a Volkswagen Polo.

Podle posledních očekávání by se do roku 2020 měla Indie stát třetím světově největším trhem s auty. Přesto však plány Škody Auto můžou ohrozit přísnější emisní limity, které se jistě dostaví.



Odpovědět

Váš email nebude uveřejněn.

Můžete použít tyto HTML tagy a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>