Nové BMW M5 bylo vyvinuto jako zadokolka

BMW se po vzoru svých hlavních konkurentů rozhodlo zkonstruovat svůj nejnovější rychlý sedan M5 s pohonem všech kol. Krok, který se ale nelíbí skalním fanouškům značky, by ke slavnému modelu mohl přitáhnout zcela novou klientelu. Nově zveřejněná skutečnost o vývoji vozu odhaluje zcela překvapující tajemství.

Sedan M5 si získal svou oblibu nejen kvůli svým vysokým výkonům, ale i jízdním vlastnostem, jenž zajišťoval pohon zadních kol. Poslední generace modelu, s továrním označením F90, ale bourá tradici a vydává se zcela novou cestou. Přestože ji automobilka uvedla na trh jako historicky první M5 s pohonem všech kol, Dirk Hacker, víceprezident BMW M, magazínu Autocar v rozhovoru řekl zajímavou informaci.

Současné BMW M5 bylo původně navrženo a vyvinuto jako auto s pohonem zadních kol. Proč se ale BMW rozhodlo ke zcela novému kroku? Dle slov Hackera je vývoj modelů M tak daleko, že dosáhl limitu podélného zrychlení pro vozy se zadním náhonem a přesun do sfér čtyřkolek byl jediným reálným krokem, jak M5 ještě více zrychlit.

Fanoušci rychlé jízdy s ustřelující zádí však nemusí truchlit. Pohon všech kol M xDrive s lamelovou spojkou nabízí režim odpojení předních kol. Odvážní řidiči si tak budou moci nadále užívat obrovské síly 600 koní motoru, 4.4 V8 se dvěma turbodmychadly, a na požádání likvidovat zadní pneumatiky.

Nová generace BMW M5 dorazí na trh v prvních měsících příštího roku a postaví se konkurenci v podobě Mercedesu-AMG E63 S a Audi RS6. Kombíku Touring, po vzoru předcházejících generací E34 a E60, se pravděpodobně nedočkáme.



Odpovědět

Váš email nebude uveřejněn.

Můžete použít tyto HTML tagy a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>