PSA Group představilo strategii pro Opel

Značka Opel v posledních letech prošla finanční propastí. Z tohoto důvodu se její původní držitel, americký koncern General Motors, rozhodl, že značku po dlouhých letech vlastnictví pošle dále do světa. V srpnu se jí ujal úspěšný francouzský koncern PSA Group, který ve středu oficiálně zveřejnil své plány a čekávanou budoucnost.

PSA jako takové na tom ještě před pár roky nebylo nejlépe. Razantní změna nastala až s příchodem současného generálního ředitele Carlose Tavarese, jenž se ujal funkce v roce 2014. Za dobu jeho působení koncern prošel velkými škrty přebytečných nákladů a zároveň se rozšířil na velkém čínském trhu. Nyní plánuje podobný postup v případě řešení neslavné situace Opelu.

Nová strategie s názvem PACE! by do roku 2020 měla přinést ziskovost a zvýšit marže o 2%. Postupem dalších šesti let by marže měly vyrůst na 6%. Veškeré chystané kroky by měly snížit rovnovážný bod na 800 000 vozů a zaměstnance jistě potěší, že se PSA chce vyhnout nucenému propouštění. Během roku 2016 Opel prodal 1,16 milionu vozů, ale i přesto zůstal ve ztrátě 257 milionů amerických dolarů.

Součástí nutných kroků je plná integrace s ostatními značkami koncernu. Do roku 2024 by měl být seškrtán seznam používaných platforem německé automobilky z devíti na pouhé dvě a kombinace pohonů by měly být omezeny z deseti na čtyři. Platformy koncernu PSA nabízí například CMP pro subkompaktní auta či EMP2 pro auta střední velikosti.

Zatímco v předchozím vlastnictví Opel rostl jen pomalu, PSA plánuje přivedení značky na 20 nových trhů během následujících pěti let. Ke slibné budoucnosti by automobilku měl přivést generální ředitel Michael Lohscheller, který pozici převzal v červnu od Karla-Thomase Neumanna.



Odpovědět

Váš email nebude uveřejněn.

Můžete použít tyto HTML tagy a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>