Další rozsudek v případu Dieselgate, 7 let ve vězení a vysoká pokuta pro Olivera Schmidta

Skandál Dieselgate odhalil skutečnost, že naplnit emisní limity nařízené mezinárodními organizacemi není jednoduché. Nejznámější značkou figurující v aféře je německý Volkswagen, jehož nezákonná klička měla největší dopad ve Spojených státech amerických. Tento týden padl další rozsudek důležité osoby figurující v celém případu.

Oliver Schmidt je bývalým výkonným ředitelem a šéfem výrobního environmentálního inženýrského centra v americkém Michiganu, čímž byl v Dieselgate klíčovou osobností. Dle soudce Seana Coxe, který odsoudil i bývalého inženýra Jamese Lianga, se Schmidt dopustil znepokojujícího trestného činu vůči americkému ekonomickému systému a poškodil důvěru zákazníků. Cox zároveň zmínil, že po Schmidtově zatčení minulý leden bylo známé, že o potenciálním problému věděl již v roce 2014.

Soudce ve svém rozsudku Oliveru Schmidtovi udělil trest 7 roků ve vězení spolu s pokutou 400 000 amerických dolarů (přibližně 9,5 milionu korun). S touto částkou se výdaje Volkswagenu za nápravu aféry Dieselgate přiblížily k 30 miliardám dolarů (přibližně 720 miliard korun). Součástí této sumy je uhrazení udělených pokut, opravy vozidel či jejich zpětný výkup.

Schmidt a Liang jsou zatím jediní odsouzení výkonní ředitelé německého koncernu. Zbytek zúčastněných v současné době pobývá v Německu, kam na ně nedosáhnou americké zákony.