Renault s Mercedesem uvádí na trh nový přeplňovaný motor

Zbrusu nový benzínový čtyřválec o objemu 1.3 litru se postupně objeví v modelech Renaultu, a posléze i Nissanu a Mercedesu. K dispozici bude zbrusu nová jednotka ve třech různých výkonnostních verzích a kombinovaná buď se šestistupňovým manuálem, nebo s automatem.

Technologicky vyspělý motor, jenž prodělal během vývoje více než 40 000 hodin testování, přináší mimo jiné i povlak válců „Bore Spray Coating“. Jedná se o metodu, která se až dosud používala jen u motoru v supersportovním Nissanu GT-R. Díky speciální vrstvě ve vložkách válců má mít motor výrazně nižší tření, ale také lepší odvod tepla.

Dále je motor samozřejmě vybaven turbodmychadlem, vysokotlakým přímým vstřikováním nebo variabilním časováním na sacích a výfukových ventilech. Cílem bylo dosáhnout maximálního točivého momentu již v nízkých otáčkách a širokého použitelného spektra.

Jak bylo řečeno, v nabídce se objeví trojice výkonových variant. Ta úplně základní, nazvaná Energy TCe 115, má 115 koní výkonu a 220 Nm točivého momentu. Střední verze Energy TCE 140 se pyšní 140 koňmi a 240 Nm, a nejvýkonnější Energy TCE 160 má rovnou 160 koní a 260 Nm. Dvě silnější motorizace lze zkombinovat jak s manuální, tak i s dvouspojkovou automatickou převodovkou. Nejvýkonnější verze dostane navíc s automatem dokonce 10 Nm k dobru (celkem tedy 270 Nm).

Svůj debut má motor již nyní v modelech Scénic a Grand Scénic a v dohledné době se objeví také v menších Mercedesech a Nissanech.