TATRA PHOENIX speciál pro přesazování stromů

Společnost PARTNER IPEX, která je dlouholetým autorizovaným dealerem a prodejcem vozidel TATRA, dodala svému významnému německému zákazníkovi speciální vozidlo TATRA PHOENIX s nástavbou určenou pro přesazování stromů. Pro společnost PARTNER IPEX, která se ve Frenštátu pod Radhoštěm specializuje kromě prodeje a servisu standardních vozidel TATRA i na individuální úpravy a přestavby, se jednalo o další z řady unikátních technických projektů realizovaných na podvozcích značky TATRA.

Nový podvozek TATRA modelové řady PHOENIX Euro 6 je vyroben v konfiguraci náprav 10×8. Kabina je dvoumístná, v provedení se spacím lůžkem, a vybavená multifukčním volantem s airbagem, autorádiem, navigací, automatickou klimatizací a lednicí. Hnací trakt je tvořen motorem PACCAR MX-13 o výkonu 390 kW, manuální šestnáctistupňovou převodovkou ZF a dvoustupňovou redukční převodovkou TATRA přenášející hnací sílu do centrální nosné roury. Ta tvoří společně s nezávisle zavěšenými výkyvnými polonápravami extrémně tuhý celek a nosný systém podvozku, který je odolný vůči vnějším povětrnostním vlivům a je tak určený i do těch nejtěžších terénních podmínek. První tři nápravy jsou odpruženy vzduchovými vaky, pérování posledních dvou zadních náprav zajišťují listové pružiny. Kromě prvních dvou náprav je i poslední náprava řiditelná, čímž je zajištěn malý poloměr otáčení a skvělá manévrovatelnost, přestože délka vozidla činí takřka deset metrů.

Hlavní přidanou hodnotou vozidla je unikátní koncepce podvozku TATRA. Centrální nosná roura a nezávisle zavěšené výkyvné polonápravy umožňují, že podvozek je vyrobený jako takzvaný bezrámový a rám nástavby je umístěný přímo na příčníky, které jsou spojeny s centrální nosnou rourou. Samotný rám podvozku není potřebný. Takové technické řešení umožňuje pouze tatrovácká koncepce. Vozidla jiných značek musí být vybavena i rámem podvozku. Jeho použití by v tomto případě ovšem znamenalo, že by kompletní vozidlo s nástavbou disponovalo celkovou výškou přesahující čtyři metry, což je pro provoz vozidla na pozemních komunikacích nepřípustné. Zato kompletní TATRA s nástavbou tuto výšku nepřekračuje.

Zdroj: Tiskový servis TATRA TRUCKS a.s.



Odpovědět

Váš email nebude uveřejněn.

Můžete použít tyto HTML tagy a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>